ما را دنبال کنید

ما براساس مطالعات نوین کسب‌ و کار به جرأت به شما می‌گوییم، چیزی که اهمیت دارد داشتن خلاقیت و ابتکار عمل است.

ایده پردازان ثنا

تجربه متفاوت با ui و ux

Ui چیست؟

ui مخفف کلمه user interface می باشد، و به معنای رابط کاربری می باشد. بدین معنا که ui همه قسمت هایی از سیستم را شامل می شوند که کاربر از طریق آن با سیستم ارتباط برقرار می کند. برای مثال جداول، گرافیک ها، متن ها و محتواها. بنابراین طراحان ui در تلاشند تا برنامه یا سیستم شما از لحاظ گرافیک و زیبایی ظاهری بهتر شود.
این حقیقت نه تنها در دنیای وب و طراحی اپلیکیشن و نرم افزار بلکه حتی در طراحی صنعتی هم وجود دارد، و اما منظور از ui در دنیای وب و طراحی سایت چیست؟
اگر شما سایت زیبایی با طراحی فوق العاده داشته باشید، به راحتی می توانید مشتری را تشویق به حرکت و کلیک در سایت کنید و نیز مشتری را در سایت نگه دارید، حتی راحت تر می توانید مشتری را به خرید تشویق کنید.
اما زیبایی لازم هست ولی کافی نیست. اگر سایت شما زیبا باشد، اما مشتری به راحتی نتواند چیزی که مد نظرش است را در سایت پیدا کند و یا نقشه سایت گنگ و نامفهوم باشد و یا عکسها دیر لود شوند، زیبایی نیز دیگر به کار نمی آید و اینجاست که اهمیت طراحی ux نیز مشخص می شود.

UX چیست؟

UX مخفف کلمه User experience و به معنای تجربه، حالت و رفتار و احساسات کاربر در استفاده از یک محصول و یا سیستم می باشد، در واقع ux تجربه یا احساس کاربر از کار کردن با سیستم شماست، اما نتیجه ی تجربه از سیستم شما چه خواهد بود؟
کاربر از کار با سیستم شما به این نتیجه خواهد رسید که سیستم شما چه کاربردی دارد؟ کار کردن با آن ساده یا سخت است و نتایجی از این قبیل….
اگر تعریف ux را بر اساس تعاریف ایزویی بیان کنیم، ux شامل کلیه عواطف، اعتقادات، احساسات، واکنش های فیزیکی و روانی و رفتارهایی است که هنگام استفاده از آن سیستم از فرد سر می زند. در واقع طراحان ux در تلاشند تا کار با برنامه یا صفحات شما راحت تر شوند.

تفاوت ui و ux در طراحی سایت

در این مرحله با استفاده از مثال هایی که برای هر قسمت زده می شود شما کاملا تفاوت ui و ux را متوجه خواهید شد.
مثال هایی از تجربه کاربری یا ux در طراحی وب سایت
اگر در سایت تان برای مشاوره یا خرید اینترنتی مراحلی دارید، انجام مراحل را برای کاربر به راحت ترین شکل ممکن قرار دهید.
در طراحی فرم ها، سوالات زیاد و غیر ضروری قرار ندهید.
برای ارائه خدمات رایگان تان سعی نکنید بخواهید اظلاعات کامل مشتری را بگیرید، نام و ایمیل هم کافیست.
رنگ متنها خصوصا در سایت های متنی و محتوا محور تیره و پس زمینه روشن باشد.
از فونت و سایز مناسب و چشم نوازی استفاده کنید.
بخش های مهم سایت در منوی اصلی و بخش های کم اهمیت تر در زیر منوهای سایت قرار بگیرند.
سایت شما شرایط قانون سه مرحله ای را داشته باشد، یعنی هر کاربر با هر سلیقه ای وارد سایت شما شود، بتواند با نهایتا سه صفحه از سایت شما، به خواسته اش برسد.

و اما مثالهایی از  نمای ظاهری سایت یا ui در طراحی وب سایت

  • طراحی زیبای منوها
  • طراحی فرم های شکیل
  • رنگ بندی سایت
  • سرعت سایت
  • و کلیه امور گرافیکی و طراحی دیگر.